Skip to content

איך להיות ויראלים בטיקטוק

    על המונח ויראלים שמעתם? משמעותו להתפרסם בענק ברשתות החברתיות. הסרטונים הויראלים הם קליטים, ממכרים, מתפשטים מהר ומושכים צפיות- הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לייצר סרטון ויראלי.

    מה זה בעצם ויראלי?

    המילה ויראלי בכלל באה מעולם החיידקים- מחלה ויראלית היא מחלה שמתפשטת באוויר במהירות, ביעילות ולכל מקום. הויראליות היא תכונה שמייחסים לדברים דביקים וקליטים- וכן גם סרטונים מאוד פופולריים שמתפרסמים במהירות הבזק הם ויראלים. הויראליות היא תכונה שיכולה להתייחס לסרטון בודד, ליותר תוכן, לטרנד או אופנה ואפילו למוצר. קחו לדוגמא את הרולאפס שהתפרסמו תוך פחות משבוע וכבר שיגעו את כל המדינה. הויראליות מתייחסת בהקשר הטיקטוק לסרטון ספציפי, יוצר תוכן או טרנד כמו ריקוד או מוצר וברשת להיות ויראלי משמע להתפרסם מהר ובגדול.

    מהם הסרטונים הויראלים?

    לרוב הסרטונים הויראלים מאופיינים בכמה תכונות, בנפרד או ביחד. התכונות הללו הן אלו שהופכות את הסרטון לאטרקטיבי וגורמות לו להתפרסם במהרה-

    1. חדשנות: אחד מהמאפיינים הכי נפוצים בסרטונים הויראלים הם החדשנות. לפעמים סרטון יכול להתפרסם במהרה כי הוא הצליח לייצר טרנד חדש שלא ראו קודם- הטרנד יכול להיות קשור לשימוש חדש בסאונד, למוצר חדש או מאכל חדש, לאתגר חדש או אפילו לריקוד חדש. הטרנדים החדשים יכולים להתפרסם בשנייה ולהתפוצץ ברשת- רק משום שהם מחדשים משהו לרצף הצפייה שלנו. 
    1. קליטות: מאפיין נוסף שמזוהה לרוב עם סרטונים ויראלים הוא ה״קאצ׳יות״ או במילים אחרות כמה משהו קליט. ככל שהסרטון יהיה יותר קליט כך נשמע עליו ביותר מקומות, כך הוא יתפשט יותר מהר וכך הוא יזכר לזמן ארוך יותר. הקאצ׳יות משחקת על אפקט העדר ועל הרצון שלנו להיות שייכים- ככל שמשהו קליט ונפוץ יותר ככה אנחנו רוצים יותר לקחת בו חלק.
    1. הפתעה או הנעה לאינטראקציה: מאפיין מצויין לשחק עליו כשמדובר בייצור סרטונים ויראלים הוא ללכת על אלמנט ההפתעה- סרטונים מפתיעים, מזעזעים או מובילים לתגובה מייצרים תנועה ואינטראקציה ובכך מקדמים את הסרטון. דוגמא לסרטונים כאלו הם מתיחות, סרטונים של פאדיחות, סרטונים שנויים במחלוקת ועוד. 

    איך נוצר סרטון ויראלי?

    לא תמיד אפשר לשים אצבע על מה גרם לסרטון או ליותר להתפוצץ בין לילה, לפעמים מדובר פשוט במזל או בתוכן שקל להזדהות איתו שמצא את הקהל הנכון. הסרטונים הויראלים לרוב מכילים משהו אותנטי שמשך לנו את העין- כמו לדוגמא ריקוד מצויין, מתכון לאוכל שנראה טוב או אפילו הצעת נישואים מרגשת. התוכן של הסרטונים משתנה אבל המכנה המשותף הוא שהמון אנשים הזדהו, הגיבו ושיתפו את הסרטון. לרוב הסרטונים הויראלים יכללו טרנדים חולפים ולכן חשוב לדעת לנצל נכון את הפרסום הרגעי ואת חמשת דקות התהילה. 

    למה חשוב להיות ויראלים?

    הויראליות היא דרך מצוינת להגדיל את קהל העוקבים שלנו ולהרים את כמות הצפיות,  הויראליות היא אמנם רגע חולף של פרסום אבל החשיפה היא הפקטור המשמעותי בעניין. ברגע שנהייתם ויראלים חשפתם את התוכן שלכם לאלפי אנשים שעכשיו אתם צריכים לשמר ולהשאיר בעמוד- אם הצלחתם במקרה או בכוונה להתפרסם בגדול ולייצר תוכן ויראלי כדאי שתחשבו על הרגע של אחרי. פרסמו את התוכן הכי טוב, משמעותי ומרוויח שלכם ישר אחרי סרטון ויראלי, הפנו אנשים מהסרטון הויראלי בחזרה לעמוד ונצלו את זה שהמון אנשים כרגע מתעניינים בעמוד שלכם כדי למשוך אותם אל שאר התוכן שלכם. 

    איך להיות ויראלים בטיקטוק

    איך ניתן לייצר סרטון טיקטוק ויראלי?

    למרות שחלק גדול מהסרטונים הויראלים הם אותנטיים וספונטניים, לפעמים אפשר לפצח את הנוסחה ולייצר במכוון סרטון שיתפרסם בענק. כדי לייצר סרטון ויראלי כדאי לכם לנסות לפנות לאחת משלושת הקטגוריות- ליצור סרטון שמושך את העין בצורה פרובוקטיבית וזריזה, לייצר תוכן שקל להזדהות איתו ויוביל להמון תגובות או שיתופים, למצוא נישה ייחודית שתוביל לטרנד ענק או להמשיך לייצר תוכן עד שתזכו במזל באופן אקראי ותהפכו לויראלים. 

    לסיכום

    הסרטונים הויראלים הם סרטונים שמתפרסמים במהירות וחולפים במהירות, וודאו כי אתם מנצלים אותם כמו שצריך ורוכבים על גל ההצלחה עד לפרסום. אם אתם מחפשים ליצור סרטון ויראלי כדי להרחיב את קהל העוקבים שלכם, להגדיל חשיפה לעסק או אפילו פשוט כדי להתפרסם, נסו להשתמש בטיפים שהצענו וצרו סרטון ויראלי קליט ומתפשט. 

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    WhatsApp
    היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
    דילוג לתוכן