Skip to content

איך להרוויח כסף בטיקטוק

    אם לא חייתם מתחת לאבן בכמה השנים האחרונות אז בוודאי כבר שמעתם על טיקטוק- אפליקצית הריקודים והתוכן הענקית שמשגעת את העולם. בואו ללמוד את כל מה שצריך לדעת על טיקטוק.

    הקדמה-

    טיקטוק היא אפליקציית תוכן לנייד שהושקה בשנת 2016 בסין. הענקית הסינית התמזגה עם אפלקיציית מיוזיקלי בשנת 2018 ומשם הסיפור כבר מוכר לכולנו. מיוזיקלי הייתה אפליקציית ריקודים שידועה במיוחד בזכות ה״ליפסינק״ והריקודים החמודים שמלווים במוזיקה.  הליפסינק הוא בעצם דיבוב ללא קול שבו מחקים בתנועות השפתיים את הסאונד המתנגן ברקע. מאז המיזוג טיקטוק יצרה אופי חדש לחלוטין באפליקציה והיא הצליחה לשלב בעצמה את עולמות התוכן של יוטיוב, אינסטגרם, פייסבוק ומיוזיקלי.

    מה זה בעצם טיקטוק?

    האפליקציה המצליחה מציגה בתוכה מגוון רחב של יוצרים ועולמות תוכן: 

    • תכניים לימודיים כמו היסטוריה, כלכלה, אמנות, מדע, דת ותרבות, אקטואליה ועוד תכנים מפושטים לשפה היום יומית.
    • כשרונות ומופעים שונים כמו ריקוד, שירה, נגינה ועוד.
    • אופנה, קניות, בגדים, ״הולים״ , עצות סטיילינג וכדומה.
    • תכנים על אוכל- כמו מתכונים וסרטוני בישול.
    • שיפוץ בנייה וdiy- משיפוץ בתים ועד לסרטוני אמנות.
    • תיעוד יום יומי ושיתוף- סרטוני שגרת חיים, מבט ״ליום בחיי״, סיפורים אישיים וכדומה.

    הרשימה של התכנים השונים שתוכלו למצוא באפליקציה יכולה להמשיך לנצח, ולכל אחד הטיקטוק מתאים את עצמו. כלומר אם לדוגמא אתם מתעניינים בשיפוץ ובנייה- ככל שתשמשו באפליקציה כך היא תדע להתאים יותר את התכנים שלה אל ההעדפות שלכם. טיקטוק נחשבת לאחת מהאפליקציות הממכרות והמוצלחות ביותר- האלגוריתם המתוחכם שלה יודע לשבות את הצופה ולספק לו תכנים שהוא יאהב.

    למה טיקטוק נועד?

    לטיקטוק יש שני צדדים- יוצרי התוכן וצורכי התוכן. צרכני התוכן הם כל המשתמשים הרבים באפליקציה. מאות מליוני אנשים שרואים מאות סרטונים ביום ומגיבים, משתפים ויוצרים אינטראקציה עם הסרטונים. צורכי התוכן יכולים לצרוך כל תוכן שהם רוצים ובכך לפתח את תחומי העניין שלהם, ללמוד דברים חדשים, להישאר מעודכנים וגם לצפות ביוצרים האהובים עליהם. יוצרי התוכן הם האנשים שמייצרים את התכנים לאפליקציה- בכל תחום תוכן שהוא. היוצרים יכולים להיות סלבס, אנשים פשוטים ואפילו כוכבי טיקטוק.

    מה זה בעצם יוצר תוכן?

    יוצרי התוכן הם כל מי שמעלה סרטונים לאפליקציה, הם יכולים להיות יוצרי תוכן מרשתות אחרות שעברו לטיקטוק והם יכולים להיות יוצרי תוכן שהתפרסמו באפליקציה עצמה. כעקרון האלגוריתם מקדם תכנים חדשים בסגנון שאהבתם אליכם ככה שיוצרי תוכן חדשים יכולים להתפרסם ולהפוך לפופולריים בעצמם. טיקטוק משלמת ליוצרי התוכן המצליחים על התכנים שלהם, משום שהם בעצמם מושכים משתמשים לאפליקציה ובכך עוזרים לבנות קהל לקוחות לפרסומות שמופיעות בתשלום. הדרך שבה יוצרים מרוויחים כסף באפליקציה היא או דרך קרן היוצרים או דרך פרסומות ממומנות.

    איך מרוויחים כסף בטיקטוק?

    כמו שאמרנו ליוצרי התוכן יש שתי אפשרויות אם הם רוצים להתפרנס או להרוויח מהאפליקציה. הראשונה- קרן היוצרים, מדובר בשירות שמוצע באפליקציה שבו אתם יכולים להירשם לחשבון עסקי ובעצם לקבל מטיקטוק כסף לפי כמות הצפיות בסרטונים שלכם- ככל שהעמוד שלכם יהיה יותר פופולרי כך תקבלו יותר כסף מהאפליקציה. קרן היוצרים מגיעה עם דרישות מסוימות וניתן להרשם אליה באפליקציה או באתר. הדרך השנייה להרוויח כסף מטיקטוק היא דרך פרסומות ממומנות- כמו בפלטפורמות אחרות, המון חברות מחפשות לפרסם את עצמן בטיקטוק. קיימות דרכים שונות שבהן חברה יכולה לפרסם את עצמה- לפתוח חשבון טיקטוק ולהעלות תוכן, לשלם לטיקטוק על פרסומות ממומנות וגם לשלם ליוצרי תוכן עצמאיים על תוכן ממומן. התוכן הממומן הוא תוכן שמייצרים יוצרי התוכן עבור החברות והוא עולה לעמודים האישיים של הפרזנטורים- כסף תמורת פרסום וחשיפה.

    לסיכום- 

    טיקטוק היא אפליקציית תוכן ורשת חברתית פופולרית שמציעה בתוכה מגוון ענק של עולמות תוכן. הרשת החברתית מתבססת על יוצרי תוכן שמייצרים סרטונים במגוון תחומים ועולמות דעת, באפליקציה תוכלו למצוא תוכן לימודי, תכני בישול, מדע, אופנה ואפילו אקטואליה. יוצרי התוכן יכולים להתפרנס מהאפליקציה באחת משתי דרכים- דרך קרן היוצרים (תשלום מחברת טיקטוק) ודרך חברות פרטיות שקונות תוכן ממומן מהיוצרים בעצמם. אם גם אתם רוצים לשתף, להתפרסם ולהרוויח כדאי שתבואו לטיקטוק- בואו לעשות מה שאתם אוהבים ועוד להרוויח מזה בסוף היום. 

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    WhatsApp
    היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
    דילוג לתוכן