Skip to content

איך עורכים סרטון בטיקטוק

    טיקטוק היא מעצמה אינטרנטית שאי אפשר להתעלם ממנה – וכיום, בשנת 2023, כמעט ואין אחד שלא מכיר אותה. בין אם אתם מעוניינים להתחיל קריירה בתור יוצרי תוכן ולהרוויח את המספרים הגדולים, או שזה פשוט תחביב שהייתם שמחים להשקיע בו זמן – חשוב שתדעו איך לערוך תוכן איכותי בטיקטוק, כזה שיביא לכם המון צפיות ויגדיל את מספר העוקבים שלכם. איך עושים זאת? מה חשוב לזכור? כל זאת במאמר הבא. 

    הכל מתחיל ברעיון מוצלח

    בראש ובראשונה, חשוב שתשקיעו הרבה מאמץ בהגהת רעיון מוצלח לסרטון שלכם – משום שגם כל האפקטים הכי מרשימים בעולם לא ׳יצילו׳ סרטון שהרעיון הבסיסי שלו לא טוב. בחנו את הפיד האישי שלכם בטיקטוק ובקשו לראות עמודי בית של חברים ומשפחה, ושימו לב אילו סרטונים מופיעים שוב ושוב בכל אחד מהם. במה הם עוסקים? מה המסר שלהם? מה הנימה שלהם (רצינית, הומוריסטית, כנה)? כשתצליחו לשים את האצבע על מה פופולארי בקרב האוכלוסייה שלכם, תוכלו לייצר תוכן שיתאים לה בול ויהפוך לפופואלרי בקרבתה.

    כלים כדאיים 

    תוכן איכותי אמנם מתחיל ברעיון מוצלח – אבל מבלי להשקיע בנראות, בעריכה ובערך של ההפקה – הסרטון כנראה לא יגיע יותר מידי רחוק.  אילו כלים כדאי שיהיו באמתחתכם בכדי שתוכלו ליצור תוכן איכותי ומרהיב?

    מצלמה איכותית

    כדי להגיע לתוכן איכותי ברמה גבוהה, חשוב שחומרי המקור שלכם יהיו איכותיים מההתחלה. צילום בעזרת מצלמה איכותית שתפיק וידיאו באיכות גבוהה יאפשר לכם ליצור תוכן בסטנדרט גבוה שיגרום לצופים לקחת אתכם ברצינות. למזלכם, כיום הסמארטפונים שיש לכל אחד בכיס מצוידים במצלמות מעולות, שלעיתים יכולות לשמש אתכם במקום מצלמת וידיאו רצינית.

    תאורה

    תאורה היא חלק כל כך חשוב ביצירת תוכן איכותי! אם תוכלו להשיג רינג לייט, פנסים ייעודיים או אור טבעי מחמיא – זה יהיה מעולה ויקפיץ את התוכן שלכם בכמה רמות. טווח המחירים לאביזרי תאורה משתנה ממוצר למוצר, אבל אתם לא צריכים לשבור חסכונות בכדי להשיג אביזרים שיהפכו את נראות הסרטונים שלכם לנעימה ומושכת. 

    מיקרופון 

    בשביל סאונד קריספי וברור, חשוב שיהיה בבעלותכם מיקרופון איכותי וסט אוזניות, שתוכלו להקליט עימם וויס – אובר ולהוסיף סאונד לפי הצורך. 

    מחשב עם תוכנת עריכה

    בסופו של יום, כל החומרים שיצרתם צריכים להפוך לסרטון, בתקווה שמוצלח וויראלי. טיקטוק פיתחה פלטפורמת עריכה פנימית לאפליקציה שמאפשרת עריכה קלה ומהירה של סרטונים רבים, אך במידה ואתם מעדיפים לערוך מחוץ לאפליקציית טיקטוק ולהעלות אליה את התכנים מוכנים, כדאי שיהיה לכם מחשב עם תוכנת עריכה איכותית, בו תוכלו לערוך בנוחות ולנצל כל אספקט בכלים שלרשותכם. אתם לא זקוקים למפלצת עריכה עם הכל זיכרון פנימי, אבל חשוב שזה יהיה מחשב שיכול להריץ תוכנות עריכה ולהתמודד עם כמות גדולה של תוכן בו זמנית. 

    אז איך עושים את זה?

    איך מגיעים לסרטון שערוך מושלם, עם קצב שירתק את הצופים וטיימינג מעולה לפאנץ׳ ליין? עריכה טובה היא אמנות בפני עצמה, וישנם כללים רבים שעורכים מנוסים הולכים לפיהם בעבודות עריכה שונות. כמובן שהמדיום משנה את הכל – עריכה לתכנית טלוויזיה תהיה שונה בתכלית מעריכה לסרט, לפרסומת או לסרטון ביוטיוב או בטיקטוק. 

    טיפים לעריכה מוצלחת

    לערוך זה אל פשוט בכלל! אז ריכזנו עבורכם טיפים חשובים למתחילים:

    • הסאונד – שירי טיקטוק הם העיקר בסרטונים ויראליים רבים! בחרו בשיר פופולארי, טרנדי ומוכר, ותוכלו להקפיץ את הסרטון שלכם לרמות גבוהות של פופולאריות.
    • מהירויות משתנות – בשל הזמן הקצוב לכל סרטון, יוצרי תוכן רבים ישנו את מהירותו ויגבירו אותה. שחקו עם מהירויות שונות ושימו לב איפה ניתן למהר או לחתוך קליפ בכדי ליצר סרטון מוגמר ומהודק יותר. 
    • אסתטיקה – כשסרטון כיף לנו בעיניים, כנראה שנצפה בו שוב ושוב, נשמור אותו ונשתף אותו עם חברים. על כן, הקפידו על נראות הפריים שלכם – מה יש בו? מה הרקע שלו? האם הוא עמוס מדי או שחסר בו עוד אלמנט?

    לסיכום

    טיקטוק הוא ה – מקום להיות בו בשנת 2023. יוצרי תוכן רבים, ברמות שונות של מקצועיות, מצליחים להתפרנס מייצרת תוכן באפליקציה ונהנים משלל היתרונות שעבודה כזו מאפשרת. בכדי להצטרף אליהם, כדאי שתלמדו קצת על עריכת סרטונים ותכנים נוספים לטיקטוק ותפיקו את המיטב עם הכלים שיש ברשותכם. עריכה נעימה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    WhatsApp
    היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
    דילוג לתוכן