Skip to content

טיקטוק vs אינסטגרם

    טיקטוק או אינסטגרם

    האם עוד נשארו אנשים, שלא עושים שימוש ברשת חברתית כזו או אחרת? רוב הסיכויים שגם אם ננסה למצוא כאלה, ככל הנראה לא נצליח.  האם זה אומר שרשתות חברתיות הן המקום הנכון ביותר עבור בעלי עסקים לקדם ולשווק את המוצרים שלהם?

    בהחלט. אבל ריבוי רשתות חברתיות יכול להיות מאוד מבלבל ולנסות להבין את ההבדלים ביניהם לעיתים מרגיש כמשימה בלתי אפשרית.

    ובכן, לאחר קריאת מאמר זה, תצליחו להבדיל בין פייסבוק, טיקטוק ואינסטגרם ותוכלו לעשות את ההחלטה הנכונה – איפה הכי נכון לפרסם את עצמכם.

    שנצלם איזה רילס בנתיים?

     דומות אבל שונות

    במבט ראשון , ההבדל היחיד שנצליח למצוא בין שתי הפלטפורמות החברתיות הן הבדל בקהלי יעד שנמצא בהן.

    בעוד אינסטרגם תופסת את בני 25 פלוס, טיקטוק מכוונת יותר כלפי בני נוער, צעירים, סטודנטים וכן הלאה.

    האם ההבדל הזה הוא מספיק משמעותי על מנת שנצליח להתעכב עליו? לא באמת.

    הסיבה לכך פשוטה – קהלים שנמצאים בשתי הפלטפורמות כל הזמן משתנים – וזה בעקבות הצטרפות משפיענים לרשתות כאלה ואחרות, טרנדים שהופכים להיות ויראליים תוך זמן קצר וכן הלאה.

     הבדלים נוספים שניתן למצוא בהשוואה בין אינסטגרם וטיקטוק

    אינסטגרם מחפשת את הלייף סטייל – היא רוצה לדבר על חיים מושלמים והיא רוצה להראות חיים מושלמים. מה הכוונה? הכוונה היא שאיכות התמונה מאוד נחשבת בתוך אינסטגרם והיא תרצה איכות עריכה גבוהה מאוד לתמונות, סטוריס ושאר הדברים שאנחנו מעלים.

    טיקטוק לעומת זה, רוצה בעיקר את התוכן – והיא רוצה אותו מעניין, סוחף, מרגש או מצחיק. אם כל זה יכול להגיע בו זמנית – מה טוב.

    אומנם נמצא שפע של אופציות לפילטרים והמון סוגי מוזיקה לבחור מהם בטיקטוק, עדיין הרשת שמה את בעל החשבון בפרונט ומעוניינת שהזרקור יהיה עליו.

     איך זה מתבטא בקידום מוצרים או עסקים בתוך שתי הרשתות?

    נקדים ונאמר שבגדול טיקטוק היא רשת שהרבה יותר ידידותית מבחינת קידום מוצרים או שירותים – היא לא חייבת שתהיו סופר מוכרים וסופר מבוקשים. אם אתם יצירתיים מספיק בעיניה, היא כבר תקדם את הסרטונים שלכם לקהל יעד רחב ותציעה אותו לצפייה במהרה.

    אינסטגרם לעומת זה, חייבת שתהיו מספיק מבוקשים ומספיק מוכרים כל הזמן על מנת שהיא תרצה לקדם אותכם – היא צריכה שיהיו לכם עוקבים רבים

     ומה בדבר פרסומות?

    אינסטגרם הרבה יותר סלחנית בתחום הזה – אין לה שום בעיה עם זה שאתם מקדמים מוצר כלשהו בצורה גלויה מאוד ומשתמשים בקישורים לעמוד המוצר או השירות.

    טיקטוק רוצה את הפרסומות שלכם הרבה פחות גלויות ועדיף בכלל לא – אין זה אומר שלא תוכלו לקדם את המוצרים או השירותים שלכם שם, אבל זה כן אומר שהדרך לשם תצטרך להיות הרבה יותר עדינה ועם המון תוכן, פרט לקידום מוצר עצמו.

     קידום ממומן ברשתות חברתיות

    נניח וקידום אורגני אף פעם לא דיבר אליכם יותר מדי ואתם מעדיפים להשקיע כסף על מנת להגיע אל היעדים אותם הצבתם לעצמכם.

    אינסטגרם, כרשת וותיקה ומבוססת היטב, יודעת לתמחר את שירותיה בהתאם וככל הנראה הדרך אל אותו פרסום ממומן תצטרך לעבור דרך לייקים ועוקבים קנויים.

    טיקטוק כאמור, היא הרבה יותר תכלס – לא יעזור לנו לקנות עוקבים (בעיקר כי אנחנו לא באמת יכולים לראות מי עוקב שם אחרינו אלה רק מה כמות העוקבים). בנוסף, טיקטוק לעסק מתמחרת את שירותיה נמוך יותר מהמחירים של אינסטגרם – דבר שחשוב לקחת בחשבון בתכנון קידום ממומן לעסק שלכם.

    הצלחתם לבחור? כן, משימה (בלתי) אפשרית.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    WhatsApp
    היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
    דילוג לתוכן