Skip to content

משפיעני טיקטוק

    אין אחד ואחת שלא שמעו את המונח "אינפלואנסר". זהו מונח שמתאר אדם המשתמש ברשת חברתית (לרוב בטיקטוק) ומייצר באופן תדיר חשיפה איכותית וגבוהה. במרבית הפעמים אף יבנה ה"משפיען" קריירה על בסיס חשיפה זו. במאמר זה נציג מהו טיקטוק, מי הם משפיענים ברשת החברתית הזו, כיצד נהיים אינפלואנסרים, מה היתרונות של השגת סטטוס זה ועוד.

    הקדמה

    להשפיע בטיקטוק – אם הייתם שומעים את המונח הזה לפני עשרים שנה, סביר כי הייתם מניחים שמדובר בכת. כיום, האמנם, המונח הזה מחזיק איתו משקל רב – "משפיען", או "אינפלואנסר" בטיקטוק מהווים סמל סטטוס נחשק על ידי הרוב הגורף של אלו החיים בחברה המודרנית. יחד איתו, מגיעות פריווילגיות רבות ומפתות. החל מקריירה סלולה כבר מגיל צעיר, להכנסה גבוהה, ועד ליצירת רשת קשרים נרחבת – זהו ללא ספק סטטוס נחשק, ולא קשה להבין מדוע.

    טיקטוק – מה זה

    טיקטוק הינה הרשת החברתית הפעילה והחמה ביותר כיום. הרשת התחילה כפורטל חברתי שאיפשר ועודד שיתוף תכנים בפורמט של סרטון קצר של עד כ-15 שניות, בפורמט ארוך (תואם סמארטפון), בצירוף מוזיקה קליטה ואווירה קלילה לקולקטיב. כיום, הטיקטוק מאפשר העלאת סרטונים ממגוון סוגים, סגנונות ובעלי תכונות שונות.

    פוטנציאל חשיפה בטיקטוק

    היות וטיקטוק מאפשר יצירת והעלאת תכנים אינטרקטיביים, קלילים וממכרים תוך ניצול של מינימום משאבים, זהו כלי שמקנה פוטנציאל חשיפה בלתי נתפס. סרטון אחד שמתפרסם – בין אם של אדם שאוכל שלג או של חתול שנופל לאסלה – יכול לאפשר כניסה לעולם התוכן העצום ומקפצה להתחלת קריירה כ"משפיען".

    מי\מה הוא משפיען

    "משפיענים", או "אינפלואנסרים" הם אנשים אשר פעילים ברשתות החברתיות, ומשתפים תכנים באופן תדיר לקהל יעד רחב וקבוע. בכדי להשיג סמל סטטוס זה, נדרש ניהול סדיר וקבוע של חשבון ברשת חברתית – תחזוקו , שיפורו ושימושו לצרכי הגדלת חשיפה ומיתוג בעיני הציבור שצורך את התוכן. אדם אשר משיג כמות עוקבים גבוהה וכמו כן חשיפה תדירה ופורה יוכל, תוך שימוש נכון בכלים שפתוחים בפניו, למנף את החשיפה הזו בכדי לפתח קריירה שלמה מסביב לפעילותו ברשתות החברתיות.

    משפיענים בטיקטוק

    משפיען בטיקטוק זה שם דבר – לעיתים אפילו יהווה קריירה לאנשים מכלל הגילאים. בעולם המודרני בו אנו חיים כיום, תוכלו לחלוף על פני נערים בני 13 שכבר פיתחו קריירה שהניבה פירות, אפילו בגיל כל כך צעיר. הדיסוננס האבסורדי הזה בו כל אדם, בין אם ביום יומו הולך לבית ספר, לצבא או לאוניברסיטה, יכול לפתח שגרת חיים שמבוססת אך ורק על פרסום תכנים בטיקטוק, הינו קונספט נהדר ומרתק ש"הרווחנו" כאנשים החיים במאה ה-21.

    איך הופכים למשפיען – יצירת התוכן

    הדרך להפוך למשפיען טיקטוק פשוטה באופן יחסי. עם זאת, אם היישום שלה היה פשוט – כולנו כבר היינו משפיענים, ואז הסטטוס היה מאבד את הזוהר שלו. בכדי להפוך למשפיען, חשוב לשים דגש מעל הכל על התוכן אותו תייצרו ותשתפו. התוכן צריך, בראש ובראשונה, להיות מסקרן, נעים ומושך לעין. סרטונים בעלי קונספט מעורר תגובה, צבעים בוהקים, מוזיקה רועשת וכד' יכולים להוביל לחשיפה מוגברת ולפרסום גורף בטיקטוק. 

    לא פחות חשוב – קהל היעד

    בנקודה הקודמת נגענו בקהל היעד, ועל כן נשאף להרחיב בנושא בפסקה זו. קהל היעד שלכם הוא למעשה דופק הלב שלכם כאינפלואנסרים – הם יספקו לכם את האינטרקציה הקבועה עם התוכן, מה שיגדיל את פוטנציאל החשיפה שלכם ויספק דחיפה לאלגוריתם לקדם את התוכן שלכם. כמו כן, האינטרקציה עם קהל היעד שלכם תתרום להבנת ודיוק התוכן שתייצרו בעתיד – הנתונים שיעלו מהתכנים ששיתפתם שהתקבלו, וגם שלא, יובילו אותם לשפר ולדייק את התוכן אותו תשתפו, את הזמנים שבהם תשתפו אותו, את קהל היעד אליו תכוונו וכו'

    על תסתמכו על מזל

    כולם יגידו שהמזל משנה ויכתיב את הצלחתכם כמשפיענים בטיקטוק – במידה ויתמזל מזלכם, כל מה שצריך זה רק סרטון אחד ש"התפוצץ" – או הצליח. אז זהו שלא חשוב להמשיך ולנסות, כל עוד לא תישברו ותפסיקו ליצור – לבסוף עם התמדה ונחישות אתם תראו הצלחות – ויש לנו מלא בוגרי קורס טיקטוק שהצליחו להגיע לעשרות / מאות אלפי צפיות

    לסיכום

    במאמר זה הצגנו מה זה טיקטוק, מה זה להיות משפיען בו, כיצד נהיים משפיענים ומדוע מומלץ לשאוף לסטטוס הזה. בניית קריירה כמשפיען הינה אופציה נהדרת לכל הפעילים בחברה המודרנית בה אנו חיים, ועל כן מומלץ ללמוד את התחום ואת העולם הענג שסובב אותו. 

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    WhatsApp
    היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
    דילוג לתוכן